Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawskie ulice handlowe: stołeczne deptaki sprzyjają zakupom

Aleksandra Degórska
Warszawskie ulice handlowe. Chodzisz Chmielną? Kupujesz więcej
Warszawskie ulice handlowe. Chodzisz Chmielną? Kupujesz więcej
Warszawskie ulice. Chodzisz Chmielną, Nowym Światem, Placem Trzech Krzyży czy Mokotowską? Możesz kupić więcej! Według najnowszych badań CBRE, polscy konsumenci są bardziej skłonni do zakupów przy ulicach handlowych. Nasze preferencje zmieniły się podczas ostatnich kilku lat.

Warszawskie ulice sprzyjają sprzedaży

CBRE(CB Richard Ellis), firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych, zbadała najbardziej popularne ulice handlowe Warszawy w tym Chmielną, Nowy Świat, Plac Trzech Krzyży, Mokotowską, Plac Zbawiciela i Plac Konstytucji, Marszałkowską i Aleje Jerozolimskie.

„_Zachowania zakupowe związane ze spędzaniem wolnego czasu podlegają zmianom. Obecnie, wiele ulic przy których zlokalizowane są kawiarnie, restauracje, nowe puby i kluby przyciąga nie tylko turystów, ale także coraz więcej mieszkańców. Polscy klienci poszukują nowych doświadczeń ‘zakupowych’ i nowych, wyjątkowych marek, które nie są obecne w centrach handlowych_” – powiedziała Katarzyna Urbaszek, Retail Property Negotiator w CBRE, jedna z autorek raportu.

CBRE wykazało, że sektor ulic handlowych w Warszawie czerpie wyraźne korzyści z deficytu powierzchni w centrach handlowych. Deweloperzy, szukający nowych lokalizacji pod swoje projekty, już dostrzegli potencjał rozwoju rynku ulic handlowych. Także wielu najemców na otwarcie swoich pierwszych sklepów w kraju wybiera właśnie lokalizacje na ulicach handlowych. Beata Kokeli, Senior Director Działu Powierzchni Handlowych w CBRE, komentuje: „_W ostatnich latach, na warszawskich ulicach handlowych pojawiły się marki takie jak Salvatore Ferragamo, COS, Hebe, Green Caffe Nero, Tiger czy Louis Vuitton. Każdego roku CBRE odnotowuje około 30 nowych marek wchodzących na polski rynek, spośród których większość decyduje się na debiut w Warszawie. W zależności od strategii danej marki, niektóre lokują swoje sklepy w centrach handlowych, a inne wybierają jedynie lokalizacje przy ulicach handlowych._”

Czytaj również: Centrum handlowe w warszawskim zabytku? Awantura o fabrykę

CBRE przewiduje, że w Warszawie powstaną nowe ulice handlowe. Jedną z nich będzie ul. Świętokrzyska. Wraz z ukończeniem drugiej linii metra do końca 2014 r., ul. Świętokrzyska przejdzie zasadniczą przebudowę, w rezultacie której może odzyskać charakter deptaka i przyciągnąć zarówno nowych najemców jak i klientów. Następną lokalizacją, która może wkrótce stać się strefą handlową, jest odległy koniec ul. Marszałkowskiej, rozciągający się od Placu Zbawiciela do Placu Unii Lubelskiej, który obecnie jeszcze nie przypomina ulicy handlowej. Kolejną tendencją są plany renowacji starych domów handlowych i kamienic, w których miałyby znaleźć się lokale handlowe oraz – na wyższych piętrach – biura.

Magdalena Frątczak, Dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych w CBRE Polska, zauważa: „_Dobra lokalizacja handlowa posiada takie cechy jak: wygodę dostępu, szeroką ofertę, łatwość dojazdu, czystość i bezpieczeństwo – to nadal jest dla klientów najważniejsze. Aby wspierać dalszy rozwój ulic handlowych w głównych polskich miastach, potrzebne są istotne zmiany w podejściu władz lokalnych, deweloperów i właścicieli nieruchomości, aby możliwe było pokonanie licznych przeszkód i problemów, które istnieją obecnie._”

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto