Skomunikowanie kolejowe Darłówka Zachodniego prowadzone jest w ramach studium wykonalności dla projektu „Prace na ciągu transportowym Trójmiasto – Szczecin na odcinku Słupsk – Szczecin Dąbie przez Koszalin – Stargard/Kołobrzeg – Goleniów obejmującym linie kolejowe nr 202, 351, 401 i 402 – analiza możliwości nowego przebiegu linii kolejowych przez Darłowo, Darłówko, Mielno oraz inne miejscowości nadmorskie”.
- Studium wykonalności obejmuje m.in. analizę możliwości przedłużenia linii kolejowej nr 418 z Darłowa przez Darłówko, Żukowo Morskie, Bobolin, Dąbki, Bukowo Morskie, Dobiesław do Wiekowic wraz z wpięciem w linię kolejową nr 202 Gdańsk Główny – Stargard. W przypadku Darłówka studium zakłada budowę przystanku - poinformował nas Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.
Rzecznik dodaje, że wstępnie projekt przewidziany jest do realizacji w ramach nowej perspektywy unijnej na lata 2021–2027. Realizacja planu inwestycyjnego będzie jednak uzależniona od dostępności wsparcia finansowego, w tym wykorzystania pieniędzy pochodzących z funduszy europejskich.
- Obecnie finalizowane są prace dotyczące zasad przygotowania, oceny i wyboru projektów w ramach kolejnej perspektywy finansowej oraz dostępnej alokacji środków UE - przekazuje Szymon Huptyś.
W sprawie przedłużenia połączeń kolejowych do Darłówka Zachodniego oraz z Darłówka do Koszalina, Ministerstwo Infrastruktury poinformowało że planowane jest uruchomienie dalekobieżnych połączeń sezonowych do Darłowa w perspektywie 2030 roku.
Warto przypomnieć, że tematem połączeń docierających do Darłówka zajmowano się już od kilku lat. O przebudowę linii zabiegał zarówno samorząd darłowski, jak i lokalni politycy.
- Z punktu widzenia darłowskiego samorządu, studium zakłada budowę przystanku osobowego w Darłówku Zachodnim, który będzie wyposażony w dwa perony jednokrawędziowe zewnętrzne o długości 400 m. Dojście do peronu od ulicy Nadmorskiej zrealizowane byłoby za pomocą przejścia podziemnego w km 37,295, a od ulicy Lotników Morskich także od czoła peronu za pomocą pochylni w standardzie chodnika bezpośrednio z przejazdu kolejowo-drogowego znajdującego się w km 37,592. Planowana szerokość dojścia do peronu wyniesie 2,50 m - przekazuje Dawid Jasiewicz z biura promocji miasta Darłowa.
Uruchomienie połączeń dalekobieżnych prosto do Darłówka byłoby z pewnością bardzo dobrym rozwiązaniem dla turystów jadących koleją nad morze z różnych stron Polski. Obecnie dojeżdżają oni szynobusem do stacji w Darłowie, skąd do Darłówka muszą się dostać busem.
Przebudowana i unowocześniona linia kolejowa z pewnością byłaby wielkim plusem dla rozwoju nadmorskiego miasta.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?