- Zasoby, które do tej pory wspomagały proces dydaktyczny, np. publikowane na stronach CKE, ORE, wydawnictw, platformie edukacyjnej epodreczniki.pl czy też materiały przygotowane przez nauczyciela, teraz odgrywają główną rolę w nauczaniu – mówi Wanda Adamczyk, nauczycielka matematyki w I Liceum Ogólnokształcącego w Sławnie.
Cel pozostaje bez zmian - realizacja podstawy programowej, oczywiście z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z pracy zdalnej. - W przypadku nauczania matematyki szczególnie ważne jest monitorowanie aktywności ucznia na bieżąco. Wykorzystuję do tego aplikację Cisco Webex. Platforma umożliwia w czasie wideolekcji udostępnianie pulpitu i zasobów multimedialnych. W czasie webinaru wykorzystuję również tablet graficzny. Nieocenione możliwości daje praca w GeoGebrze, a w udostępnianiu efektów działań sprawdza się także praca w chmurze - dodaje.
- Lekcje odwrócone, które proponuje prof. Wanda Adamczyk to dla nas wyzwanie – mówi Justyna z tegorocznej klasy maturalnej - najpierw samodzielnie zapoznajemy się z nowymi treściami, a podczas spotkania online, ćwiczymy umiejętności i utrwalamy wiedzę. Wykorzystujemy do tych działań Khan Academy. - Na każdej lekcji pani profesor sprawdza, w jakim stopniu opanowaliśmy wiedzę i umiejętności, np. rozwiązujemy zadania w trakcie wideolekcji i przesyłamy pliki z rozwiązaniami. Czasami sprawdzamy wiedzę z użyciem narzędzi cyfrowych, takich jak Testportal albo Kahoot – mówi Maciek z tej samej klasy - Nie można nie pracować, rodzice przynajmniej raz dziennie zaglądają do e-dziennika, chyba częściej niż ja.
- Lekcje matematyki online skłaniają do innego trybu pracy. Od uczniów wymagają systematyczności i samozaparcia, to wyzwanie, które napędza do realizacji celu. Jest to szczególnie pomocne dla maturzystów przed egzaminem, gdyż mogą oni zaplanować sobie naukę w określonym czasie - komentuje Patrycja z byłej klasy 3a.
- Problemem jest to, że niestety nie wszyscy uczniowie mają odpowiedni sprzęt i swobodny dostęp do Internetu. Wówczas muszę stosować alternatywne rozwiązania – podsumowuje Wanda Adamczyk - w nauczaniu zdalnym jednak jedno pozostaje bez zmian - są uczniowie, którzy aktywnie biorą udział w lekcjach, istnieją tacy, którzy potrzebują więcej czasu na przyswojenie wiedzy i umiejętności i jest grupa uczniów niezainteresowanych nauką. Są zatem oznaki normalności.
Informacje zebrał Jarosław Strześniewski, nauczyciel języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym w Sławnie.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?