Spis treści
Nie wykluczamy, badamy w kobiecym interesie. Mobilny gabinet ginekologiczny rusza w Polskę
To już 4. edycja ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „W kobiecym interesie”, która w tym roku odbywa się pod hasłem „Nie wykluczamy, badamy w kobiecym interesie”. Akcja adresowana jest do wszystkich kobiet, ale szczególnie do tych z niepełnosprawnościami.
Z badania zrealizowanego na zlecenie Gedeon Richter Polska, który jest inicjatorem kampanii od 2019 roku, wynika, że aż 77 proc. kobiet z niepełnosprawnościami nie chodzi do ginekologa regularnie, a 22 proc. z nich nigdy nie było na takiej wizycie.
Sytuacja ta wynika nie tylko ze strachu czy wstydu przed badaniem ginekologicznym, który towarzyszy wielu kobietom. W przypadku tych niepełnosprawnych związane jest głównie z brakiem dostosowania wnętrz gabinetów do ich potrzeb. Aż 64 proc. pacjentek przyznało, że zdarzyło im się zrezygnować z wizyty ze względu na brak dostosowania infrastruktury budynku lub wyposażenia pokoju lekarskiego do ich potrzeb.